Wednesday 23 January 2019

Szánkó sztorik

Leesett a hó. Nagyon. A hét közepén. Téli játékaink - szánkó, korcsolya, snowboard - kinek-kinek érdemei szerint - valahol a Váci Házban várják szebb sorsukat. Mi meg Csepelen azt, hogy mi lesz most velünk.
Telefon cseng.
- Halló?
- Halló kérem. Lenyúlhatom a gyerekeidet és a szánkóidat egy délutáni dombon csúszkálásra?
- Persze, örömmel! Kissé gyengélkedem, de magam is ki akartam vinni őket. Megtennéd, hogy Te vigyázol rájuk?
- Igen, nagyon szívesen!
Így esett az eset ezév első szánkózásáról.

Életünk első jazzbalett órája. Babó ölben jön ki (valakitől elfogadja rajtam kívül?? Ez igen!)
- A kislányod nagyon ügyes volt! Semmit nem csinált! A végén viszont már beszélt hozzám!
- Nahát, rajtam kívül ezt senki nem szokta teljesítménynek értékelni!
- Pedig bizony az. Működő csoportba ilyen kicsiként belecsöppenni... Ha van kedvetek, gyertek el mindig ugyanígy, amíg nem vesz részt, nem kell fizetnetek. Így viszont beleszokik a következő tanévben.
- Ennél jobb választ magam sem farigcsáltam volna, köszönjük!
Utána nagyszülős nap. Szépen telik, dacára a napközbeni alvás többszöri elutasításának. Estefelé dolgozunk egy kakin, cumisüveggel, kiságyban, pelusban. Hát nem belealszik? Hát jó, alszik nagymamáékkal, én hazamegyek. Alszom reggel 9-ig(!). Felhúzom a redőnyt, hát nem hóesés fogad? Rögtön felpörgök, dejó, tartunk nagy családi havazós napot! Igen ám, de a szánkót azóta visszaadtam. Nagyapa pedig büszkén jelenti, tegnap(!) járt Vácott, a három szánkót mind otthagyta, csak a többi téli cuccot hozta el. 
Telefon.
- Jó reggelt, csatlakoznátok babaistentiszteletre?
- Nem, most kivételesen családi reunión munkálkodom. Kicsit elszoktunk egymástól. Egy szánkózás épp összekovácsolna minket. 
- Remek ötlet. Kellene a szánkó, igaz?
- Úgy van.
- Ha öt perc múlva kinn vagy a kapu előtt, bedobom a templom felé menet.
- Nagyon köszönjük!
Így esett, hogy nagyapa is szerzett a szomszédoktól, én is szereztem drága barátnőmtől, már választani is lehetett. A nagyszülői ház mögött pedig adott a lankás domb, nagymama pedig... a környéken jobb szánkólovast nem találni! Hogy a hóangyalka családot már ne is említsük...
Ja - ahogy a kép mutatja - megtanultuk, hogyan lehet homokozóvödörrel instant hóembert állítani.


Jókedvű kelés. Második ezen a héten. Úgy tűnik jó statisztikánk lesz. Reggeli figyelmeztetés: valami csúszik kinn. További információ álmosság meglétében elsikkad. A redőnyt felhúzva vettem észre, hogy hó lesz az illető. Babó pedig, hogy az a hó még mindig esik. 
Gyors döntés.
- Babó, mi lenne, ha ma kivételesen szánkóval mennénk oviba?
- Jóóóóóó!
- Legalább nem kell sikálni az autót. Amúgy is beállt a város. Mondd csak, tudsz te gyorsan elkészülni?
- Persze!
És lőn.
Nem mondom, hogy nagyon esett, de az 1,2km-es úton, Csepel városközpontjától az oviig nem akadt el a szánkó...

No comments:

Post a Comment